Matematiğin Renkli Dünyası ( Bigep Projemiz)

Matematiğin Renkli Dünyası ( Bigep Projemiz)

03.01.2021 594

 

Balıkesir İl Milli Eğitim Müdürlüğü

PROJE FORMU

Projenin Adı/Başlığı:

  MATEMATİĞİN RENKLİ DÜNYASI

 Proje Yürütücüleri :

 Esra BAŞKURT

 Veli BAŞKURT

 Selin SAYIN

 Selma ULUSOY 

Giriş:

Matematiğe yönelik tutum "bireyin matematiği sevme yada sevmeme, matematiksel etkinliklerle uğraşma yada onlardan kaçma eğilimi ile matematik dalında başarılı yada başarısız olacağı inancı ve matematiğin yararlı olup olmadığı inancının toplam bir ölçüsü olarak tanımlamaktadır.

Matematikte başarısızlığın nedenleri arasında, öğrencilerin matematiğe yönelik tutumlarının istenen düzeyde gelişmemesi önemli bir yer tutmaktadır. Buna karşılık ülkemizde pek çok öğrenci hala, matematiğin zor olduğunu ve matematiği başaramayacağını, hata yapacağını düşünerek kaygılanmakta ve bu da matematiğe yönelik tutumunu olumsuz yönde etkilemektedir. Ne yazık ki bu durum okul yılları ilerledikçe artarak devam etmektedir. Sonuçta kimi öğrenciler bir yandan matematiğe karşı olumsuz tutum takınmakta ve bunun uzantısında kendilerine olan güvenleri azalmaktadır. Daha da kötüsü bu kimseler kendilerinin matematiği öğrenecek kadar zeki olmadıkları yanlışına saplanmakta ve matematiği uğraş alanı konuları arasında görmemektedirler. Kanımızca bu yanlışlıkta, öğretim sisteminin ve öğretmen yaklaşımının önemli ölçüde rolü vardır.

  Yapılan araştırmalarda başarı ve tutumun yüksek olduğu sınıflarda öğretmenlerin dört yönde etkinlikler sergilediği öne çıkmaktadır.

 

Projenin Amaçları:

        Öğrencilerin matematiğe karşı tutumuyla ilgili araştırmalardan yola çıkarak öğrencilerimizde matematiğe karşı olumlu tutum geliştirmek, onlara matematiği sevdirmek ve yapılan etkinliklerle onları öğrenmeye hevesli hale getirmek amaçlanmıştır.

       Aynı zamanda yapılan etkinliklerle konuları pekiştirmesi hedeflenmekte, aile ve akranlarıyla iletişimini arttırmak ve özgüvenini arttırmak amaçlanmıştır.

 

 

Projenin Hedefleri

1)     Öğrencilerin matematik ile ilgili önyargılarını azaltmak, yok etmek.

2)     Öğrencilere matematiği sevdirmek ve matematiği daha renkli göstermek.

3)     Yapılan etkinliklerle öğrencilerin özgüvenini arttırmak.

4)     Aileleriyle iletişimlerini arttırmak ve velileri de sürece katmak.

5)     Yapılan etkinliklerle akranlarıyla da ders dışı iletişimlerini arttırmak.

6)     Problem çözmede düşüncelerini geliştirmek.

7)     Zaman yönetimi konusunda faydalı olmak.

8)     Yaratıcılıklarını geliştirip ortaya değişik ürünler koymalarını sağlamak.

9)     İnterneti verimli kullanmak konusunda örnek olup onları yararlı zeka oyunlarına yönlendirmek. 

 

PROJE PLANI

ARALIK-OCAK

1.Yapılacak etkinliklerin planlanması.

2. Çarpma işlemi oyununun öğrencilere tanıtılması ve hazırlığının yapılması.

3. Tombala oyununun öğrencilere tanıtılması ve hazırlığının yapılması.

4. Gerekli takiplerin yapılarak öğrencilerden etkinlikle ilgili fotoğraf ve video istenmesi

5. Satranç oyunu ile ilgili bilgilendirmeler yapılması, genel kuralların açıklanması.

 

 

ŞUBAT-MART

1.      Çarpma işlemi oyununun oynanması ve takiplerinin yapılması.

2.      Tombala oyununun oynanması ve takiplerinin yapılması.

3.      Satranç oyunu ile ilgili grupların oluşturulması ve turnuvaya başlanması.

    4.Pi sayısı ve günüyle ilgili bilgilendirmeler yapılması.

    5.Pi günüyle ilgili yapılacak etkinliklerin belirlenmesi.

    6. Pi günüyle ilgili belirlenen etkinliklerin ve yarışmaların görev dağılımı .

    7. Pi gününün kutlanması ve yapılan çalışmaların paylaşılması

 

NİSAN-MAYIS

1.      Oynanan oyunların öğrenmeye etkisinin incelenmesi ve değerlendirilmesi.

2.      Satranç turnuvasının finalinin yapılması.

3.      Etkinliklere katılım gösteren ve turnuvada başarı gösteren öğrencilere ödül verilmesi.

4.      Proje kapanış raporunun oluşturulması.

 

  Projenin herhangi bir maliyeti yoktur. Proje belirtilen aylarda sürdürülecektir.

Aralık-Ocak Ayı Çalışmaları

22-01-202122-01-202122-01-202122-01-202122-01-202122-01-202122-01-202122-01-2021

03-01-2021