Balıkesir İl Milli Eğitim Müdürlüğü
PROJE FORMU
Projenin Adı/Başlığı: Steamist Girls Are Coding eTwinning Projesi Proje Yürütücüsü: Şirin ASLAN |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Giriş: Endüstrideki dijitalleşme çağının başlaması ile birlikte kodlama eğitimi büyük önem kazanıyor. Kodlama yakın gelecekte birçok farklı alanda çalışan mühendisler için bir temel dayanak olacak. Bu nedenle öğrencilere henüz küçük yaşlardayken kodlama ile ilgili bir aşinalık kazandırmak, gelecekte alacakları eğitim için bir temel oluşturuyor ve bu alanlara ilgi veya yeteneklerinin olup olmadığını keşfetmelerini sağlıyor. Yapılan araştırmalar kız öğrencilerin kodlama konusunda başarılı olamayacaklarına dair önyargıları ve çekinceleri olduğunu göstermektedir. Projemiz ile kız öğrencilerimiz kodlama konusunda farkındalık kazanırken, çeşitli kodlama programlarını öğrenecekler ve geleceğin dili olan kodlama konusunda yeteneklerini sergileme fırsatı bulacaklardır. eTwinning platformu 44 ülkenin 220.000 okulun yer aldığı, birçok kültürü bir arada görebileceğimiz, farklı öğretmenlerin deneyimlerinden yararlanacağımız bir platformdur. Öğrencilerimizin etwinning platformunu kullanarak farklı ülke ve şehirlerden öğrenci ve öğretmenlerle tanışmalarını, bu sayede öğrencilerimizin iletişim becerilerinin artmasını ve farklı kültürleri tanımalarını önemsiyoruz. STEAM eğitiminin temelinde farklı disiplinlerin (Fen, Teknoloji, Matematik, Mühendislik ve Sanat) birlikte kullanılması, proje hazırlanması ve bu projelerin üretime dönüşerek hayata geçirilmesi yer alıyor. Öğrencilerimiz projemiz ile, Arduino ile projelendirilen bir ürünü steam planı ile nasıl ürün haline dönüştüreceklerini aşama aşama göreceklerdir.
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Projenin Amaçları: Projemizin Amacı; 12-15 yaş aralığındaki kız öğrencilere kodlamayı öğretmek, sevdirmek, BİT okuryazarlığını geliştirmek, Fen ve Tasarım teknolojilerini öğretmek ve 21.yy becerilerine hâkim bilim kadınları yetişmesine katkıda bulunmaktır. Ayrıca bu projede hem öğrencilerin hem de öğretmenlerin STEAM eğitimi konusunda bilinçlenmelerini sağlamak hedeflenmektedir. Ayrıca projeyle disiplinler arası ilişkiyi vurgulayarak çarpıcı STEAM örnekleri oluşturmayı amaçlanmaktadır.
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Projenin Hedefleri 1) 12-15 yaş arası kız öğrencilerin kodlama becerilerini geliştirmek. 2) Web 2.0 araçlarının etkin kullanımını sağlamak. 3) Farklı ülkelerden öğrencilerin birbirleri ile iletişim kurarak, farklı kültürler hakkında bilgiler edinmeleri için fırsat vermek. 4) Okullar arası işbirliğini artırmak. 5) Öğrencilerin birbirinden öğrenmesini ve başarma duygularını paylaşmalarını sağlamak. 6) BT okuryazarlığı ve 21.yüzyıl becerilerini kazanmalarını sağlamak. 7) Steam Eğitimi ile disiplinler arası bir yaklaşımla projeler geliştirmelerini sağlamak. 8) Stratch, Code.org , Kodris, MBlock, Aurdino gibi kodlama programlarının kullanımını öğrenmek. 9) Robotik kodlama ile üreten ve 21. yüzyıla ayak uyduran bilim kadınları yetişmesine katkıda bulunmak 10) Endüstri 4.0 sanayi devrimini kavratmak ve katkıda bulunmak 11) Kız öğrencilerde Robotik Kodlama sayesinde bilişim, fen ve tasarım becerilerinin artışını sağlamak.
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Proje Planı:
Projenin herhangi bir maliyeti yoktur. Proje belirtilen aylarda sürdürülecektir. 1.DÖNEM PROJE ÇALIŞMALARIMIZ
|