Steamist Girls Are Coding (Bigep Projemiz)

Steamist Girls Are Coding (Bigep Projemiz)

04.01.2021 315

Balıkesir İl Milli Eğitim Müdürlüğü

PROJE FORMU

                        Projenin Adı/Başlığı:

Steamist Girls Are Coding eTwinning Projesi

Proje Yürütücüsü:

Şirin ASLAN

Giriş:

         Endüstrideki dijitalleşme çağının başlaması ile birlikte kodlama eğitimi büyük önem kazanıyor. Kodlama yakın gelecekte birçok farklı alanda çalışan mühendisler için bir temel dayanak olacak. Bu nedenle öğrencilere henüz küçük yaşlardayken kodlama ile ilgili bir aşinalık kazandırmak, gelecekte alacakları eğitim için bir temel oluşturuyor ve bu alanlara ilgi veya yeteneklerinin olup olmadığını keşfetmelerini sağlıyor. Yapılan araştırmalar kız öğrencilerin kodlama konusunda başarılı olamayacaklarına dair önyargıları ve çekinceleri olduğunu göstermektedir. Projemiz ile  kız öğrencilerimiz kodlama konusunda farkındalık kazanırken, çeşitli kodlama programlarını öğrenecekler ve geleceğin dili olan kodlama konusunda yeteneklerini sergileme fırsatı bulacaklardır. eTwinning platformu 44 ülkenin 220.000 okulun yer aldığı, birçok kültürü bir arada görebileceğimiz, farklı öğretmenlerin deneyimlerinden yararlanacağımız bir platformdur. Öğrencilerimizin etwinning platformunu kullanarak farklı ülke ve şehirlerden öğrenci ve öğretmenlerle tanışmalarını, bu sayede öğrencilerimizin iletişim becerilerinin artmasını ve farklı kültürleri tanımalarını önemsiyoruz. STEAM eğitiminin temelinde farklı disiplinlerin (Fen, Teknoloji, Matematik, Mühendislik ve Sanat) birlikte kullanılması, proje hazırlanması ve bu projelerin üretime dönüşerek hayata geçirilmesi yer alıyor. Öğrencilerimiz projemiz ile, Arduino ile projelendirilen bir ürünü steam planı ile nasıl ürün haline dönüştüreceklerini aşama aşama göreceklerdir.

 

Projenin Amaçları:

        Projemizin Amacı; 12-15 yaş aralığındaki kız öğrencilere kodlamayı öğretmek, sevdirmek, BİT okuryazarlığını geliştirmek,  Fen ve Tasarım teknolojilerini öğretmek ve 21.yy becerilerine hâkim bilim kadınları yetişmesine katkıda bulunmaktır. Ayrıca bu projede hem öğrencilerin hem de öğretmenlerin STEAM eğitimi konusunda bilinçlenmelerini sağlamak hedeflenmektedir. Ayrıca projeyle disiplinler arası ilişkiyi vurgulayarak çarpıcı STEAM örnekleri oluşturmayı amaçlanmaktadır.

 

Projenin Hedefleri

1)     12-15 yaş arası kız öğrencilerin kodlama becerilerini geliştirmek.

2)     Web 2.0 araçlarının etkin kullanımını sağlamak.

3)     Farklı ülkelerden öğrencilerin birbirleri ile iletişim kurarak, farklı kültürler hakkında bilgiler edinmeleri için fırsat vermek.

4)     Okullar arası işbirliğini artırmak.

5)     Öğrencilerin birbirinden öğrenmesini ve başarma duygularını paylaşmalarını sağlamak.

6)     BT okuryazarlığı ve 21.yüzyıl becerilerini kazanmalarını sağlamak.

7)     Steam Eğitimi ile disiplinler arası bir yaklaşımla projeler geliştirmelerini sağlamak.

8)     Stratch, Code.org , Kodris, MBlock, Aurdino gibi kodlama programlarının kullanımını öğrenmek.

9)     Robotik kodlama ile üreten ve 21. yüzyıla ayak uyduran bilim kadınları yetişmesine katkıda bulunmak

10)  Endüstri 4.0 sanayi devrimini kavratmak ve katkıda bulunmak

11)  Kız öğrencilerde Robotik Kodlama sayesinde bilişim, fen ve tasarım becerilerinin artışını sağlamak.

 

Proje Planı:

Çalışma Planı/ Zaman Çizelgesi/ Faaliyet Adımları Çizelgesi

EKİM

 

1.Okul Yönetiminin Bilgilendirilmesi, Proje Ekiplerinin Oluşturulması

2.Veli İzin Belgelerinin Alınması

3.Dijital eTwinning Panosunun Oluşturulması

4.Öğrencilerin Twinspace e Kaydedilmesi

5.Web 2.0 araçları ile proje üyelerine online uzman eğitimlerinin düzenlenmesi

6. Web 2.0 araçlarının belirlenmesi, öğretmen ve öğrencilerin üye olunması.

7. Web 2.0 araçları kullanarak ekiplerin okul ve şehirlerini tanıtması

8. Logo çalışmaları ve afiş oluşturma twinspace yükleme

9.  Logo çalışmaları ve afiş seçim anketleri düzenleme

10. Codeweek etkinlik düzenleme

11. Etkinliklerin birlikte planlanması ve tanıtılması, kullanılacak kodlama programların seçilmesi.

12. 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı kutlama kartı ebook oluşturma (işbirlikçi ürün)

KASIM

1. Kodlama ile ilgili akrostij şiir hazırlama (ortak ürün)

2. Öğretmenler ve öğrenciler eşleştirilerek işbirlikçi çalışma grupları oluşturulması. (Karışık Takım Etkinliği)

3. Öğretmenler günü etkinliği (ortak ürün) -Toontastic

4. Grupların teknolojik iletişim araçlarını kullanarak  tanıştırılması

5.Öğrencilere ortak hazırlanan Steam Sunumu ile Steam hakkında bilgi verilmesi.

ARALIK-OCAK

1.Hour of Code Etkinliği için Karışık takımlar kurma

2.Code org programı ile ilgili araştırmalar ve açıklamalar (Broşür haline getirilebilir ya da digital pano oluşturulabilir) Team 4

3.Karışık takımlar ile Code.org Avrupa Kod Saati çalışması yapma ve takım olarak alınan sertifikalardan işbirlikçi ürün ebook oluşturma 

4. Aralık Ayında Ortak Yeni Yıl Takvimi Oluşturma (ortak ürün)

5. Code org. programı D kursunu öğrencilerin tamamlamasını sağlama

6. Kodris ile blok tabanlı kodlama

ŞUBAT-MART

1.Scratch programı ile ilgili araştırmalar ve açıklamalar (Broşür haline getirilebilir ya da digital pano oluşturulabilir)

2. Scratch programı ile programlama yapma.

3. Scratch programı ile hikaye yapma (ortak ürün)

4. eSafety (Güvenli İnternet Günü) etkinliği

5. MBlock ve Ardunio'yu kullanarak bir Steam Projesi Planı Hazırlama.

6. Hazırlanan Steam Planını Uygulamaya Geçirme

NİSAN-MAYIS

1.Çalışmalarda görülen eksikliklerin tamamlanması.

 

2.Proje değerlendirme anketlerinin hazırlanması.

3. Öğrenci ve Öğretmen katılım sertifikalarının verilmesi.

4.eTwinning Günü etkinliğinin düzenlenmesi.

5.Sanal Sergi Oluşturulması.

6.Proje Final Ürününe karar verilerek uygulamaya geçirilmesi.

7.Proje kapanış raporunun oluşturulması.

 

Projenin herhangi bir maliyeti yoktur. Proje belirtilen aylarda sürdürülecektir.

1.DÖNEM PROJE ÇALIŞMALARIMIZ

22-01-202122-01-202122-01-202122-01-202122-01-202122-01-202122-01-202122-01-202122-01-2021


 

04-01-2021