Arduino by Tinkercad

13.01.2022 140

Balıkesir İl Milli Eğitim Müdürlüğü

PROJE FORMU

İlçesi: Susurluk

Okulu: Susurluk İmam Hatip Ortaokulu

Proje Yürütücüsü Adı Soyadı:

Şirin ASLAN-Bilişim Teknolojileri Öğretmeni


 

Projenin Adı/Başlığı:

ARDUINO BY TINKERCAD (eTwinning Projesi)

Giriş:

 2023 Eğitim Vizyonunda, "Gelecekte içerik ve kalite odaklı bir bakış açısı ile çocuklarımızın bilişim teknolojilerini "üretim", "sorunlara çözüm geliştirme" ve "hayallerini gerçekleştirme" aracı olarak kullanmaları hedeflenmektedir. "İfadesinden yola çıkarak öğrencilerimizin kodlama ve robotik çalışmaları için tinkercad platformunu kullanacağız. Öğrencilerimiz fiziksel donanıma sahip olmasalar bile simülasyon yoluyla devre elemanlarını tanıyacaklar ve devrelerini ve kodunu blok tabanlı ve metin olarak kuracaklar. İşbirliğine dayalı ve ortak çalışma yoluyla kodlama ve robotik bilgilerini geliştirecekler.

Projenin Amaçları:

Öğrencilerimizin kodlama, web 2 araçlarını kullanma becerilerini arttırmak, bilişim teknolojileri okuryazarlığı ve 21. yüzyıl becerilerinden iletişim, işbirliği, üretkenlik, medya okuryazarlığı ve problem çözme gibi becerileri kazanmalarını sağlamak projemizin amaçlarındandır.

Projenin Hedefleri

     1) Robotik kodlama ve tasarım becerilerinin geliştirilmesi;

     2) Tasarım ve kodlama için tinkercad platformunun nasıl kullanılacağını bilmek; yaratıcılığı teşvik etmek;

     3) okullar arasındaki işbirliğini geliştirmek;

     4) Öğretimde yeni metodolojilerin uygulanması.

     5) Ayrıca 21. yüzyıl becerilerinden problem çözme becerileri, algoritma, hesaplamalı düşünme, eleştirel ve yaratıcı düşünme, bir fikri analiz etme ve yeniden yapılandırma, işbirliği, iletişim ve ekip oluşturma becerilerini geliştirmeyi amaçlıyoruz.

 Proje Planı:  

  Projemiz Ocak ayında başlamış olup Mayıs ayında bitecektir. Proje planı ayrıntılarımız Projenin Uygulanması kısmında ayrıntılı olarak verilmiştir.

 

 Projede Uygulanan Yöntemler:

 Yaparak Yaşayarak Öğrenme, Gösterip Yaptırma, Sunuş Yoluyla Öğrenme, Buluş Yoluyla Öğrenme, 

 Projenin Uygulanması

   Ocak ayı:

1. Proje logoları ve afişleri oluşturulacaktır.

2. Öğrenciler avatarlarını oluşturacak ve kendilerini tanıtacaklar

3. Projeye katılan okullar, öğretmenler, şehir-ülke tanıtılacaktır.

4. Web semineri düzenlenecek

Şubat:

1. Her öğretmen proje ekibi için bir tinkercad sınıfı oluşturur.

2. Mevcut numuneler incelenir. Arduino devre elemanları tanıtılır. İlk devre tasarımı yapılır.

3. Kelime bulutu algoritması ve programlama kavramları

Mart:

1. Projenin Yaygınlaştırılması

2. Ortak bir çalışma ortamında hazırlanacak ortak bir ürün için fikir e-kitap hazırlamak

3. Yeni devre tasarımları

4. Devre ve kodlama zihin haritaları

Nisan:

1. Çocuk günü etkinlikleri

2. Yeni devre tasarımları

3. Çevrimiçi platformda devre elemanları ve kodlar yarışması

Mayıs ayı:

1.eTwinning günü etkinlikleri

2. Tinkercad'den oluşturulan projeleri paylaşmak. Hazırlanan devre ve kodların değerlendirilmesi

3. Proje ortak ürününün oluşturulması,

4. Proje değerlendirmesi


 Projenin İzleme ve Değerlendirmesi:

 Projemizin Değerlendirilmesi proje başlangıcında ve proje sonunda yapılan öntest ve sontest ile değerlendirilecektir. 

 Sonuçlar:

Öğrencilerin arduino ve tinkercad ile hayal ederek, keşfederek ve tasarlayarak kodlama ve robotik çalışmaları yapmaları sağlanacaktır.

Öğrencilerin programlama konusundaki farkındalık kazanmaları, bilgi ve becerilerinin artması teknolojileri kullanmada daha yaratıcı olmaları, Arduino ile ortak bir dil üzerinde farklı kültürlerden öğrencilerle çalışmaları, fikir alışverişinde bulunmaları, öğrencilerimiz tarafından kazanılması beklenen becerilerdir.

 Projemizin herhangi bir maaliyeti yoktur.